سايت ساز سايت ساز .

سايت ساز

اصول چيدمان مبلمان در دكوراسيون

قواعد زير به شما كمك مي كند تا با اصول چيدمان مبلمان بهتر آشنا شده و براي ايجاد فضايي استفاده كنيد كه درست به همان اندازه كه از نظر زيباشناسي خوشايند است، كاربردي نيز باشند.

اندازه گيري يكي از اصول چيدمان مبلمان در دكوراسيون

يكي از اصول انتخاب مبلمان اندازه گيري اتاق است كه بايد به طول و عرض فضا از ديوار به ديوار دقت فرماييد و مهم است كه اندازه فضايي را كه با آن كار مي كنيد را بدانيد تا وسايل سايز مناسب را گزينش نماييد.

داشتن يك طرح، حتي اگر دستي كشيده شده باشد، اين اطمينان را مي دهد كه اسباب و اثاثيه زيادي را انتخاب نكنيد كه براي فضا بسيار بزرگ باشد و رابطه آيتم هاي موجود در اتاق متعادل بماند.

بهتر است براي رعايت اصول چيدمان مبلمان از پلني استفاده كنيد و ببينيد چه چيزي درست مي شود و چه چيزي نه و در كل بدانيد كه تغييرات روي كاغذ نسبت به چندين بار جابه جا كردن اثاثيه سنگين در محل بسيار آسان تر است.

انتخاب يك نقطه كانوني يكي از اصول چيدمان مبلمان در دكوراسيون

زماني كه تصميم گرفتيد نقطه كانوني فضاي تان چيست مي توانيد اسباب و اثاثيه را اطراف آن مرتب كنيد و مراقب چيز هاي عملي كه امكان دارد بر جاي اثاثيه شما تاثير بگذارند، از جمله فاصله ديداري و مناطق گفتگو باشيد.

سايت ارگ در اين مقاله قصد دارد تا شما را با اصول چيدمان مبلمان در دكوراسيون داخلي آشنا سازد پس تا انتهاي اين مقاله همراه ما باشيد.

ايجاد محل گفتگو يكي از اصول چيدمان مبلمان در دكوراسيون

ايجاد اين فضا يكي از اصول چيدمان است و از اهميت بالايي برخوردار است. صندلي را طوري تنظيم كنيد كه با نقطه كانوني اتاق روبه رو شود و مبل ها و صندلي ها بايد روبروي هم قرار بگيرند و اگر مي توانيد اسباب و اثاثيه خود را به ديوار نچسبانيد، زيرا اين كار باعث مي شود فضاي بيشتري ايجاد شود پس به خاطر داشته باشيد كه مهمانان شما بايد بدون فرياد زدن، گفتگو كنند.

اگر قصد داريد يك اتاق بزرگ را طراحي كنيد، چند ناحيه مكالمه ايجاد كنيد. تعادل نيز قسمت مهمي از چيدن اثاثيه است و براي نمونه، اگر يك مبل را در يك بخش از اتاق قرار دهيد، كنار آن دو صندلي بگذاريد، اين كار نه تنها سبب مي شود كه اتاق به صورت بصري جذاب تر شود بلكه بيشتر عملي هم خواهد شد.


برچسب: چيدمان مبلمان،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۴۷:۳۸ توسط:sadat موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :