سايت ساز سايت ساز .

سايت ساز

معرفي كوير ورزنه اصفهان

كوير ورزنه كه نام ديگر آن كوير خارا است، يكي ديگر از جاذبه­ هاي گردشگري اصفهان است. اين كوير واقع در ورزنه در ۱۱۰ كيلومتري اصفهان واقع شده است. ورزنه به­ دليل خانم­ هايي كه چادر سفيد بر سر دارند به سفيدترين شهر ايران معروف است. بهترين زمان سفر به كوير ورزنه فصل پاييز است. يكي از زيبايي­هاي اين كوير، تپه­هاي هرمي آن است. قسمت ­هاي ديدني اين كوير عبارت است از: تپه­ هاي شني، كوير، تپه­ هاي ماسه ­اي، موزه مردم­ شناسي، قلعۀ قورتان، برج­ هاي كبوتر اژيه، پل تاريخي.

قنات مون در اردستان

قنات مون واقع در شهرستان اردستان استان اصفهان به عجيب­ ترين و تنها ترين قنات دو طبقۀ دنيا شناخته شده است. اين قنات بيش از ۸۰۰ سال قدمت دارد و در فهرست آثار ملي جاي گرفته است. نكتۀ جالب توجه در اين قنات آن است كه هر طبقه از قنات، آب به ­صورت جداگانه جريان دارد و آب دو طبقه با يكديگر مخلوط نمي شود. آب قنات زيري گرم­تر و آب قنات رويي شيرين است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۰۳:۱۳ توسط:sadat موضوع:

ويژگي هاي قالب آماده سايت

وردپرس يك سيستم مديريت محتوا رايگان است كه توسط بسياري از افراد مورد استفاده قرار مي گيرد. افراد براي بهبود ظاهر اين CMS و زيبا تر كردن آن در دير بازديدكنندگان از قالب هاي وردپرسي استفاده مي كنند. با استفاده از يك قالب آماده سايت، ظاهر سايت و در واقع آنچه بازديد كننده در هنگام ورود به است شما و گشت و گذار در آن مشاهده مي كنند را تحت تاثير قرار مي دهد.

قالب آماده وردپرس امكان شخصي سازي را دارد. يعني شما مي توانيد آن ها را مطابق با نياز هاي خود ويرايش و مديريت نماييد.

در حال حاضر شما اين امكان را داريد كه مخزن وردپرس به آدرس Wordpress.org مراجعه كرده و از ميان قالب هاي رايگان يا پولي قرار گرفته در آن يكي را انتخاب نماييد. هر يك از آن ها از طراحي، ساختار و ويژگي ها منحصر به فردي برخوردارهستند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۸:۳۰ توسط:sadat موضوع:

الگوريتم هاي پاندا و حساسيت هاي آن

الگوريتم گوگل پاندا بر چه مواردي حساس است؟

پاندا گوگل به صورت مستقيم يه سراغ سايت ها و يا صفحاتي مي رود كه محتواي آن ها را جذاب و با كيفيت تشخيص ندهد. برخي از عامل هايي كه گوگل پاندا را عصباني مي كند و باعث جريمه شدن سايتي مي شوند را ذكر خواهيم كرد پس تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد.

محتواي ناچيز يكي از عوامل عصبانيت گوگل پاندا

صفحات ضعيفي كه متن داخل آن ها بسيار اندك است و توسط الگوريتم پاندا گوگل بي كيفيت دانسته مي شوند. توجه داشته باشيم كه در اينجا منظور از متن، متنمرتبط با موضوع به همراه منابع و لينك هاي خارجي است. براي نمونه، صفحاتي داخل يك وب سايت پزشكي را در نظر بگيريد كه در هر كدام با تنها چهار تا پنج جمله ساده تلاش مي كنند يك بيماري خاص را با علائم و روش هاي درمان آن معرفي مي كنند.

محتواي تكراري يكي از عوامل عصبانيت گوگل پاندا

محتواي كپي شده، چيزي است كه طبيعتا در صفحات فراواني در اينترنت ديده مي شود. الگوريتم پاندا گوگل امكان دارد صفحات گوناگون وب سايت شما كه محتواي شان خيلي نزديك به هم بوده و متن هاي آن ها بيش از حد با هم نقاط مشترك دارند را هم به عنوان محتواي تكراري در نظربگيرد.

براي نمونه، اگر شركتي داريد كه نوعي خدمات ساختماني را در شهر هاي گوناگون به مشتريانش ارائه مي دهد و تعدادي صفحه مجزا داشته باشيد با عنوان هاي ( ما در تهران خانه شما را رنگ مي كنيم)، ( ما در شيراز خانه شما را رنگ مي كنيم)، ( ما در تبريز خانه شما را رنگ مي كنيم ) و غيره ... امكان دارد توسط گوگل پاندا جريمه شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۷:۵۵ توسط:sadat موضوع:

كلمه كليدي ارگانيك

كلمه كليدي ارگانيك يكي از اركان اصلي سئو است، در حقيقت كلمه كليدي ارگانيك نوعي از كلمه كليدي است كه براي جذب نمودن ترافيك جستجوي ارگانيك به صورت رايگان قابل استفاده مي باشد.

كلمه كليدي ارگانيك در واقع نوعي كلمه كليدي مورد استفاده seo براي جذب ترافيك رايگان است. برچسب رايگان از آنجايي كه كلمات كليدي ارگانيك را از كلمات كليدي پرداختي به ازاي هر كليك كه براي google ads و سيستم عامل هاي مشابه استفاده مي شود جدا مي كند از اهميت خاصي برخوردار مي باشد.

اين واقعيت كه كلمه كليدي ارگانيك رايگان است، آن ها را به ابزاري مقرون به صرفه در بازاريابي آنلاين تبديل كرده و سبب شده تا ارزش يادگيري بالايي داشته باشد.

در كنار قيمت مناسب، جستجوي ارگانيك ابزاري بسيار مهم براي بازاريابي هستند و گوگل در حال حاضر بيش از 3.5 ميليارد جستجو در روز را پردازش مي كند.

اگر بتوانيد قسمتي از آن بازديد هاي ارگانيك را ثبت كنيد، مي توانيد قابليت مشاهده سايت خود را به طرز فوق العاده چشم گيري افزايش داده و هم چنين اجراي كلمه كليدي ارگانيك به خوبي تحقيق شده و با دقت انتخاب شده مي تواند به شما در رسيدن به اين هدف مهم ياري كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۴:۲۶ توسط:sadat موضوع:

صفحات فيشينگ

در گام اول بايد بدانيم كه فيشينگ چيست؟! به هرنوع تلاش از طريق ابزارهاي الكترونيك براي دستيابي به اطلاعات شخصي قابل استفاده در بستر اينترنت، از قبيل كلمه عبور، رمز عبور ، رمز دوم ، cvv۲ ، شماره ۱۶ رقمي كارت بانكي و… فيشينگ مي گويند

هكرها با استفاده از وبسايت هاي حراجي ، شبكه هاي اجتماعي ، درگاه هاي پرداخت آنلاين ، و در ادامه از طريق ايميل ، پيامك ، تماس تلفني ، صفحات جعلي پرداخت و … موجودي حساب هاي بانكي افراد را سرقت مي كنند .

به نكات زير دقت كنيد تا با روش هاي شناسايي صفحات امن سايت اينترنتي آشنا شويد.

بررسي آدرس سايت خريد اينترنتي

توجه به پيشوند URL آدرس سايت

URL همان آدرس اينترنتي است كه نوار بالاي مرورگرها نمايش داده مي شود .

هر صفحه اي در اينترنت آدرس منحصر به فرد خود را دارد و شخص با استفاده از آن مي تواند مطمئن باشد كه صفحه اينترنتي معتبر است .

آدرس دامنه سايت فروشگاهي مي تواند بسيار كارآمد باشد تا از طريق لينك آدرس ، اعتبار و امنيت سايت را شناسايي كرد .

آدرس وبسايت هاي فروشگاهي كه با https شروع نمي شود، به احتمال 90 درصد كلاهبرداري هستند و يا از امنيت پاييني برخوردار هستند.

زيرا حرف S در https به معناي امن بودن ارتباط مشتري با سايت است. پس حتما توجه داشته باشيد وب سايتي كه قصد خريد از آن را داريد حتما از آدرس https استفاده كرده باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۱۵:۳۰ توسط:sadat موضوع:

اهميت كسب و كار آنلاين

عدم حضور شبكه هاي اجتماعي به عنوان كسب وكار اينترنتي  

آيا تا به حال به اين فكر كرده ايد عدم حضور در شبكه هاي اجتماعي به عنوان محلي براي راه اندازي كسب وكار اينترنتي در شبكه هاي اجتماعي نباشند به خصوص اينستاگرام كه امروزه يكي از بزرگترين منابع و به عنوان كسب وكار اينترنتي شناخته شده است، عدم حضور اين اپليكيشن باعث به وجود آمدن چه اتفاقاتي مي شود؟

با توجه به حال و احوال كشور ما ايران و مصوباتي كه در طي چندماه گذشته بين دولت مردان انجام گرفته احتمال حذف شبكات اجتماعي خصوصا اينستاگرام و همچنين ملي شدن اينترنت مي توان روز هاي بدون شبكه هاي اجتماعي و كسب و كار انلاين را تصور كرد.

دور از ذهن نمي باشد در بعضي موارد مديران شبكه هاي اجتماعي مارا به صورت كلي يا جزئي مورد تحريم قرار داده يا مي دهند. مثل اينستاگرام كه بعضي از خدماتش براي لوكيشن ايران بسته و به هيچ عنوان نمي تواند در دسترس باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۱۲:۲۹ توسط:sadat موضوع:

امنيت وردپرس

چند اقدام ضروري براي افزايش امنيت وردپرس

  • ·        براي امنيت وردپرس هميشه از آخرين نسخه وردپرس، افزونه ها و پوسته ها در سايت خود استفاده كنيد: 

براي افزايش امنيت وردپرس كه يك نرم افزار تحت وب منبع باز است، به طور منظم توسط توسعه دهندگان آن بهبود پيدا كرده و بروزرساني مي شود.

از طرفي ديگر وردپرس هم چنين داراي هزاران افزونه و پوسته است كه مي توانيد روي وب سايت خود نصب نماييد.

اين افزونه ها و پوسته ها نيز توسط توسعه دهنگان شان مرتبا بروزرساني مي شوند. پس هميشه اطمينان حاصل كنيد كه براي امنيت وردپرس خود از جديد ترين نسخه هسته وردپرس، افزونه ها و پوسته ها در سايت شما نصب شده باشد.

  • ·        براي امنيت وردپرس خود، گذرواژه هاي قوي انتخاب كرده و دسترسي هاي سايت را كنترل كنيد:

يكي از رايج ترين راه ها حك و ورود غير قانوني به سايت ها از طريق حملات بروت فورس يا DDOS است. براي امنيت وردپرس خود بايد گذرواژه هايي قوي انتخاب كنيد تا سايت خود را در برابر اين حمله ها ايمن نگه داريد.

دقت كنيد نه تنها براي بخش مديريت وردپرس، بلكه هم چنين براي حساب هاي FT، پايگاه دادهف حساب عضويت سايت و آدرس هاي ايميلي كه از نام دامنه سايت شما استفاده مي كنند، بايد از رمز عبور قوي استفاده كنيد.

  • ·        يك سرويس ميزباني قوي انتخاب كنيد:

يكي ديگر از موارد افزايش امنيت وردپرس سرويس ميزباني قوي مي باشد. قطعا انتخاب يك سرويس ميزباني مطمعن و مناسب مي تواند نقش بسيار مهمي در افزايش امنيت سايت شما ايفا كند.

يك ارائه دهنده ميزباني حرفه اي هميشه اقدام هاي بسيار با اهميتي را براي محافظت از سرور هاي خود در برابر تهديدات معمول انجام مي دهد و خيال شما را بابت حفظ اطلاعات سايت تان راحت مي كند.

براي امنيت وردپرس، سرويس ميزبان بايد چه ويژگي هايي داشته باشد؟

  • بايد به صورت مداوم شبكه خود را از نظر فعاليت مشكوك كنترل و چك كند.
  • بايد داراي ابزار هايي باشد كه از حملات گسترده DDOS جلوگيري كند.
  • بايد نسخه هاي php و سخت افزار خود را به روز نگه دارد تا از سو استفاده و آسيب پذيري هاي امنيتي در نسخه قديمي توسط هكر ها جلوگيري كنند.
  • آن ها بايد برنامه ريزي و پيش بيني هايي بابت بازاريابي اطلاعات سرور در زمان حوادث هاي مختلف داشته باشند تا از داده هاي شما محافظت كنند.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۵۸:۰۹ توسط:sadat موضوع: